Ana içeriğe geç

PhoneCRM Kullanım Kılavuzu

Bu döküman, ISO/IEC 15504 SPICE standartlarına uygun olarak MAN.3 Proje Yönetimi süreçlerinin karşılanması ve Proje Yönetim Süreci uygulanması amacıyla hazırlanmıştır.

İlgili döküman Proje Yönetim Süreci ve Proje Dökümantasyon Süreci kapsamında incelenmeli ve gerçekleştirilmelidir.

İlgili Jira Task: PCR-24

1. GİRİŞ

trex Dijital Akıllı Üretim Sistemleri A.Ş. olarak Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm Çağının günümüz teknolojisindeki yeri ve önemi kapsamında şirketimiz olarak alanında uzman mühendisler ve kendimizi birçok sektörel firmadan ayırmamızı sağlayan AR-GE merkezi olmamız sebebiyle; bu çağın önemli gelişmelerinden biri olan yapay zeka teknolojisinin öneminin bilincindeyiz. Bu sebeple kendini sürekli geliştirmeye adamış bir firma olarak sanayi sektörünün dijital dönüşüm süreçlerindeki eksikliklerinden ve ihtiyaçlarından kaynaklanan gereksinimlerinin farkında olarak bünyemizde PhoneCRM projemize başlayıp başarıyla tamamlamış bulunmaktayız.

2. KAPSAM

Bu proje trex Dijital Akıllı Üretim Sistemleri A.Ş. bünyesinde bulunan projelerimizin destek süreçlerine harcanan eforun tespiti, kullanıcı deneyimini arttıracak hedef odaklı geliştirmelerin planlanması ve yazılım standartlarımızı doğru şekilde genişletmek ve kalite sürecimize destek olması adına geliştirilmiştir.

3. AMAÇ

trex Dijital Akıllı Üretim Sistemleri A.Ş. bünyesinde bulunan projelerimizin destek süreçlerine harcanan eforun tespiti ve azaltılması PhoneCRM projesi kapsamındaki birincil hedeflerimizdendir. PhoneCRM uygulamamızı devreye alıp kullanmaya başladıktan sonra kullanıcı dönüşleri ile ilgili sınıflandırma ve çeşitli analizler ile sık yaşanan sorunlar ile ilgili daha reel bilgi sahibi olmayı hedeflemekteyiz. Bu sorunların proje özelinde ve sonraki süreçlerde başka projelerde yaşanmadan giderilmesi adına yazılım standartlarımızı genişletmek ve takibini devam ettirerek yapılan iyileştirme çalışmalarının proje performansına etkilerini ölçmek istemekteyiz.

4. GEREKSİNİMLER

Bu projenin kurulumunun ve işleyişinin başarılı bir şekilde sağlanması için; kurulum ve kullanım aşamalarında sağlanması gereken ilk adımlar aşağıdaki gibidir.

  • Veritabanı sistemi: Sistem verilerin kayıt altında tutulabileceği, backend servislerinin erişim sağlayabileceği, donanım özellikleri bakımından yeterli seviyede bir sunucu.
  • Backend sistemi: Frontend ve mobil uygulamalarının erişebileceği, proje gereksinimlerinin karşılandığı endpointlerin çalışabilir halde olduğu, donanım özellikleri bakımından yeterli seviyede bir sunucu.
  • Frontend uygulama: Backend sistemi ile entegre çalışan, veri kayıt işlemlerinin sorunsuz bir şekilde yapılabildiği, kullanıcı için anlaşılır ve rapor izlemelerinin ve analizlerin yapılabildiği UI/UX uygulaması.
  • Mobil uygulama: Android platformu üzerinde çalışabilen, backend sistemi ile entegre çalışabilen ve arama kayıtlarını sorunsuz bir şekilde backend sistemi aracılığı ile veritabanına depolayabilen bir mobil uygulama.

5. KONUSU

5.1 Web Panel Müşteri Tanımlama

Frontend uygulamasına giriş yaptıktan sonra "Müşteri Tanımı" ekranlarından arama yapabilecek müşteri bilgileri kayıt edilebilir.

Müşteri Tanımlama Ekranı

Müşteri tanımlama işlemi için: - Müşteri Ekle bölümünden yeni müşteri bilgileri girilerek "Ekle" butonuna tıklanır - Müşteri Düzenle bölümünden mevcut müşteri bilgileri güncellenebilir - Müşteri listesinde "Durum" sütununda aktif/pasif durumu kontrol edilebilir

5.2 Web Panel Müşteri Telefonu Tanımlama

Frontend uygulamasına giriş yaptıktan sonra "Müşteri Telefon Tanımı" ekranlarından arama yapabilecek müşterin telefon bilgileri kayıt edilebilir.

Telefon Tanımlama Ekranı

Telefon tanımlama işlemi için: - Telefon Ekle bölümünden müşteri seçilerek telefon numarası eklenir - Telefon Düzenle bölümünden mevcut telefon bilgileri güncellenebilir - Telefon listesinde müşteri adı, telefon numarası ve durum bilgileri görüntülenir

5.3 Mobil Uygulama Konfigürasyon

Arama kabul edecek akıllı cihaza uygulama kurulumu yapıldıktan sonra, "Konfigurasyon" ekranından backend sistemine erişebilmek için REST API adresi girilir.

Mobil Konfigurasyon Ekranı

Konfigürasyon ayarları: - Dil Seçeneği: Uygulama dilini seçebilirsiniz (Türkçe/İngilizce) - PhoneCRM API: Backend servisin API adresini girin - PhoneCRM ClientID: Uygulamaya özgü client ID bilgisini girin - PhoneCRM Client Secret: Güvenlik için client secret bilgisini girin - Kaydet butonuna tıklayarak ayarları kaydedin

5.4 Mobil Uygulama Arama Kabul

Uygulamanın kurulu olduğu akıllı cihaza gelen aramalar, konfigürasyon ekranında set edilen backend adresine iletilir ve arama kaydı başlatılır. Arama bitir işlemi yapıldığında mevcut arama kaydını sonlandıracak bir update kaydı atılır. Sonlandırma işleminde arama süresi ve arama kimlik bilgileri kayıt satırına eklenir.

5.5 Web Panel Raporlama

"Raporlar" sayfasına girilerek zaman filtreli arama kayıtları, arama süreleri ve müşteri bilgileri tablo halinde görüntülenebilir. Tablo dışarı aktarma işlermi csv formatında yapılabilir.

6. SİSTEM MİMARİSİ

PhoneCRM sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşmaktadır:

Sistem Mimarisi

6.1 Sistem Bileşenleri

  • MSSQL Veri Tabanı: Tüm sistem verilerinin depolandığı merkezi veritabanı
  • Web Servis (Backend): API servislerinin çalıştığı backend sunucu
  • Mobil Uygulama: Android platformunda çalışan arama kayıt uygulaması
  • Mobil Cihaz: Aramaları karşılayan ve kaydeden akıllı telefon

6.2 Veri Akışı

Veri Akışı Diagramı

Sistem entegrasyonu aşağıdaki şekilde çalışmaktadır:

  1. Mobil CihazMobil Uygulama: Gelen aramalar mobil uygulama tarafından yakalanır
  2. Mobil UygulamaBackend Server: Arama bilgileri API üzerinden backend'e gönderilir
  3. Backend ServerMSSQL Veri Tabanı: Arama kayıtları veritabanına kaydedilir
  4. Web Client (Frontend) ve Mobile Client (Android): Backend servislerinden veri çekerek kullanıcı arayüzlerinde görüntüler

Açıklamalar: - Entegrasyon: Mobil Cihaz Araması → Mobil Uygulama → Backend → MSSQL Veri Tabanı | Frontend yalnızca kurum içi ağdan backend'e erişir - Mobil uygulama arama kayıtlarını backend'e gönderir - Güvenlik: IP doğrulaması | Veri tabanı: MSSQL TCP/IP erişimi yok

Not: Bu dokümandaki tüm bilgiler ISO/IEC 15504 SPICE | SUP.7 Documentation ve MAN.3 Proje Yönetimi gereksinimlerine uygun olarak hazırlanmış ve proje dosyasında arşivlenmiştir.